Jaunumi

Esi informēts par PrivatBank jaunumiem!

Atvērtie banku dati (Open Banking) – lieliska iespēja uzlabot pakalpojumu kvalitāti

Aicinām izlasīt Latvijas Avīzē publicēto interviju ar mārketinga un komunikācijas departamenta vadītāju (CMO) Jūliju Zeili.

Obligāta prasība atvērt banku saskarnes būs spēkā tikai no šī gada 14. septembra, bet jūs esat sākuši sadarboties ar Nordigen jau ātrāk. Tas nozīmē, ka jūs redzat lielus iespējamos ieguvumus savas bankas darbībā, apvienojot dažādos veidos spēkus ar finanšu tehnoloģiju u.c. trešo pušu uzņēmumiem?

Atvērtie banku dati (Open Banking) ir lieliska iespēja uzlabot Banku pakalpojumu kvalitāti un klientu apkalpošanas līmeni. Pateicoties šādai sadarbībai, esošo klientu vajadzības kļūst mums saprotamākas, un Banka būs spējīga piedāvāt klientiem mērķtiecīgas konsultācijas, piemērotākos pakalpojumus un izdevīgākas cenas. Mēs lieliski saprotam, ka digitālie instrumenti agrāk vai vēlāk būs galvenie Banku biznesā, un šobrīd ir vislabākais laiks, lai laicīgi ieviestu šīs iespējas, no kā ieguvēji būs gan Bankas, gan, galvenokārt, klienti. Jau tagad mēs paredzam, ka Banku klienti nākotnē no Bankām sagaidīs individuālu, personalizētu, klienta pazīšanā un saprašanā balstītu mijiedarbi katrā saziņas posmā un formā.

Kādi ir tie būtiskākie ieguvumi Open Banking risinājumam? Sākumā šķita, ka bankas varētu nelabprāt atvērt savas saskarnes trešajām pusēm, taču izskatās, ka bažas nebūs piepildījušās?

OpenBanking ir izteikti uz klienta ērtumu orientēts, konkurenci stiprinošs risinājums, kas būtiski mazina barjeras, ja klients vēlas izmantot konkurentu pakalpojumus. Šī ir neizbēgama tendence finanšu pakalpojumu sektorā, par ko liecināja mikrokreditēšanas tirgus uzplaukums pakalpojuma pieejamības, ērtības un ātruma dēļ. Uz ilgtermiņa veiksmi orientēti uzņēmumi lieliski apzinās, ka digitalizācija un klientu ērtības ir nenovēršama tendence finanšu pakalpojumu sfērā, tādēļ daudz vērtīgāk uzņēmumam ir tajā aktīvi iesaistīties, nevis nokļūt klientam grūti pieejamo pakalpojumu sniedzēju sarakstā. Protams, kā viens no mūsu ieguvumiem – programizstrādes Bankā izmaksu samazināšana, piesaistot ārpakalpojuma sniedzējus.

Ko tieši iegūsiet no sadarbības ar Nordigen?

PrivatBank izmanto Nordigen darījumu kategorizēšanas rīku (analizējot konta pārskatus), lai nodrošinātu operatīvas un precīzas šo datu apskates iespējas un automatizētu informētu lēmumu par aizdevumu piešķiršanu procesus. Nordigen darījumu kategorizēšanas rīks palīdz Bankai uzlabot darījumu attiecību nodibināšanas un aizdevumu noformēšanas procesus un palielināt izsniegto aizdevumu apjomus.

Ko varam no PrivatBank sagaidīt tuvākajā nākotnē vēl saistībā ar Open Banking? Varbūt varat jau kaut ko atklāt?

OpenBanking ir pirmais solis Eiropas Banku tirgus atvēršanai, kas klientiem ļauj vieglāk pārvaldīt savus finanšu līdzekļus, arī tad, ja tie atrodas dažādās Eiropas bankās, tāpat OpenBanking padara Eiropas Banku sektoru daudz atvērtāku un pieejamāku starptautiskajam finanšu pakalpojumu tirgum. Nākotnē paredzams, ka arvien vairāk Banku pakalpojumu tiks piedāvāti caur atvērtajām saskarnēm, kas ļaus klientiem ātri un ērti salīdzināt un lietot finanšu pakalpojumus, neatkarīgi no piegādātāja – izvēloties sev izdevīgāko, turklāt, darīt to sev ērtākajā veidā, piemēram, no mobilajām lietotnēm. PrivatBank aktīvi seko tirgus tendencēm un būs gatava digitālajai izaugsmei, piedāvājot modernus un individuāli pielāgotus risinājumus, kā esošajiem, tā arī jaunajiem klientiem.

Te var iepazīties ar raksta pilno versiju.

Dalies: